Cu toate că sănătatea fizică depinde de un stil alimentar echilibrat și de efectuarea de exerciții fizice, studiile recente arată că ea poate fi influențată și de gândurile și emoțiile pozitive. Dacă sunt experimentate liber și exprimate fără să te judeci, gândurile și emoțiile pozitive tind să curgă fluid în organism, îmbunătățind tot organismul. 

Pe de altă parte, emoțiile negative reprimate pot diminua energia mintală, creând probleme de sănătate. De asemenea, recunoașterea și gestionarea gândurilor și emoțiilor joacă un rol esențial nu doar asupra corpului, ci și asupra comportamentului și relațiilor noastre.

Gândirea și emoțiile pozitive îi ajută pe oameni să-și atingă obiectivele, să se mențină sănătoși, fericiți și capabili să facă față eficient evenimentelor întâmpinate zi de zi. În plus, oamenii, care au emoții pozitive și gândesc optimist cu privire la viitorul lor, tind să să aibă un control mai mare asupra rezultatelor.

Cum influențează emoțiile pozitive starea de sănătate?

Când dezvoltăm conexiuni puternice și semnificative cu alți oameni sau când efectuăm activități care ne plac, se eliberează în organism hormonii fericirii (dopamina, serotonina, oxitocina, endorfinele). 

De exemplu, cercetările au surprins faptul că îmbrățișarea, în special a celor dragi, eliberează oxitocina (hormonul iubirii), îmbunătățind sănătatea fizică și psihologică. Când oxitocina curge prin organism, se diminuează nivelul cortizolului (hormonul de stres, responsabil de apariția multor afecțiuni), tensiunea arterială și se îmbunătățește starea de spirit și toleranța la durere. Cu alte cuvinte, sănătatea fizică și psihică devin mai puternice.

De asemenea, există dovezi care atestă că oamenii cu emoții pozitive sunt mai rezistenți la factorii negativi, având capacitatea de a se adapta mai repede la anumite condiții.

Ce poți face pentru a simți mai multe emoții pozitive?

Dacă vrei să îți „inunzi” sufletul doar cu emoții pozitive, iată câteva căi prin care poți realiza acest lucru:

Concentrează-te pe lucrurile pozitive

În general, pe parcursul vieții, apar atât emoții pozitive, cât și negative. Din cauza moștenirii genetice, tindem să acordăm mai multă atenție emoțiilor negative. 

Cu toate acestea, este necesar să facem un efort deliberat pentru a le echilibra, oferind atenție și lucrurilor pozitive. De exemplu, ia o pauză de la muncă de câteva minute și admiră natura. Vei observa că simpla priveliște îți va genera o serie de emoții plăcute, care te vor determina să fii mai productiv  în ceea ce faci la locul de muncă.

Exprimă-ți recunoștința pentru lucrurile sau oamenii care te fac fericit

Scrie într-un jurnal sau vorbește cu prietenii și familia despre cât de recunoscător ești pentru oamenii, lucrurile pe care le ai în acest moment. De asemenea, exprimă-ți mulțumirea și față de propria persoană și acceptă-te așa cum ești acum.

Practică meditația

Fiind una dintre cele mai simple și eficiente moduri de a reduce stresul și a promova emoții pozitive, meditația de cel puțin 5-10 minute ajută la îmbunătățirea stării de spirit, a concentrării și clarității interioare. De asemenea, în cadrul ședințelor de meditație, adaugă uleiuri esentiale doTERRA într-un difuzor pentru a spori eficiența acestora. Poți opta pentru:

Include aromaterapia în rutină

Chiar dacă nu practici yoga sau meditația, ai la dispoziție aromaterapia. Folosită de sute de ani în medicina Ayurveda pentru echilibrarea emoțiilor, aromaterapia stimulează emoțiile pozitive, clarifică gândurile și reduce anxietatea. De exemplu, aromaterapia cu ulei esential de magnolie permite obținerea echilibrului emoțional, având efecte calmante și anti-anxietate. 

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *